Få besked, når der er ændringer til dette udbud Gem dette udbud under "Mine udbud"

Boligkontoret Aarhus, Afdeling 76 - 27 Ungdomsboliger

Boligkontoret Aarhus gennemfører iht. lov nr. 338 af 18. maj 2005 samt ændringer, der følger i lov nr. 572 af 6. juni 2007 om indhentning af tilbud på visse offentlige og offentligt støttede kontrakter (Tilbudsloven) et totalentrepriseudbud vedrørende opførelsen af 27 ungdomsboliger.

1. Ordregiver
Boligkontoret Aarhus
Brendstrupgårdsvej 7
8200 Aarhus N
www.bk-aarhus.dk

2. Beskrivelse af opgaven
Boligkontoret Aarhus udbyder opførelsen af almen ungdomsboliger oven på eksisterende bygning ”Chokoladen” afdeling 61
i totalentreprise. Tagboligerne ses som et modulbyggeri og skal rumme 27 stk. 2-værelses ungdomsboliger i maksimum størrelser efter almen loven, og alle forbindelser med altangange til eksisterende trappeopgange mv. I forbindelse med etableringen af ungdomsboligerne skal eksisterende installationer føres til den nye etage, og eksisterende ventilationsanlæg placeret på taget af den nuværende afdeling 61 skal flyttes eller udskiftes. Ungdomsboligerne udføres i energiklasse 2015.
Der skal tages udgangspunkt i det foreliggende dispostionsforslag samt designmanual for projektet. Hertil den projektspecifikke lokalplan for ungdomsboligerne.
Opgaven udbydes som en omvendt licitation med en forventet anlægssum på ca. 18,2 mil. DKK. ekskl. moms. Tilbudsgiveren skal i sit tilbud synliggøre hvor mange boliger der kan etableres indenfor anlægsrammen, med et ønske om 27 stk. grundet lokalplansmæssige forhold.

3. Leveringssted
Paludan Müllersvej 44 A-C, 8200 Aarhus N

4. Retslig form
Såfremt der bydes ind som et team, er Totalentreprenøren eneansvarlig for kontrakten. Søres der som et konsortium, skal hvert firma i konsortiet afgive en erklæring om solidarisk ansvar og hæftelse for kontrakten.

5. Oplysninger til brug for udvælgelse af prækvalificerede ansøgere
Hvis ansøger er et konsortium eller team, skal de under pkt. a) – l) krævede oplysninger vedlægges for hver enkelt deltager. Det er konsortiets/ teamet samlede egnethed, der vurderes.

Personlige forhold
a) Ansøgers fuldstændige firmanavn, adresse, selskabsform, ejerforhold, CVR-nummer, telefonnummer samt e-mail adresse.
b) Kort beskrivelse af de firmaer der indgår i ansøgers totalentreprisegruppe, herunder hvilke roller de enkelte firmaer i totalentreprisegruppen har i byggeriet. Det skal af beskrivelsen fremgå, om det enkelte firma (under)rådgiver til ansøger. Ansøger kan ikke uden ordregivers tilladelse udskifte de underrådgivere der oplyses i ansøgningen.
c) Ansøger gøres opmærksom på at der i forbindelse med ansøgningen skal underskrives og medsendes et bilag omkring overholdelse af ordregiverende krav, til social klausuler i forbindelse med byggeriets opførelse. Dette bilag kan rekvireres på følgende hjemmeside www.d-k2.dk, under aktuelle udbud.
d) Erklæring på tro og love vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
e) Erklæring på tro og lov om, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45.

Teknisk kapacitet
f) Nøgletal for de seneste 3 år i henhold til bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 (nøgletal for statsbyggerier mv.). Det præciseres at nøgletal skal vedlægges for såvel ansøger/ entreprenør som øvrige teamdeltagere (rådgivere). Ansøgere eller teamdeltagere som ikke er i besiddelse af nøgletal i henhold til ovenstående skal vedlægge tilsvarende oplysninger attesteret af en uvildig tredjepart. Landskabsarkitekter er undtaget.
g) Referencer fra lignende opgaver udført indenfor de seneste 5 år. Oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens art og størrelse (anlægssum og areal) samt entrepriseform skal angives. Endvidere skal ansøgerens ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse fremgå af den enkelte reference. Max. 12 referencer samlet pr. team/ konsortium.
h) Referencer fra byggerier i energiklasse 2015, med oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens art og størrelse (anlægssum og areal) samt entrepriseform skal angives. Endvidere skal ansøgerens ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse fremgå af den enkelte reference. Max. 12 referencer samlet pr. team/ konsortium.
i) Oplysninger om mandskabsmæssige ressourcer, med angivelse af gennemsnitligt antal beskæftigede, opdelt i fag- eller funktionsgrupper for de seneste 3 regnskabsår, fordelt på hvert enkelt firma i totalentreprisegruppen.
j) Dokumentation for samarbejdsrelationer i det tilbudte team.

Økonomisk og finansiel kapacitet
k) Revisorerklæring med virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår omfattende omsætning, resultat før og efter skat samt egenkapital.
l) Såfremt ansøgerens seneste regnskabsår er udløbet mere end 6 måneder før prækvalifikationsfristens udløb, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, i hvilket omfang der siden seneste regnskabsår er indtrådt væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation. Erklæringen afgives af bank, revisor, virksomhedens administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter Straffelovens § 163.

6. Tidsplan
Udbudsmaterialet forventes udsendt ultimo juni 2015.
Prækvalificerede ansøgere skal forvente at aflevere konkurrenceforlag inkl. pris medio september 2015.
Betinget kontrakt kan forventes indgået primo/medio oktober 2015, og med forventet endelig aflevering af byggeriet december 2016.

7. Adresse hvortil anmodning skal sendes elektronisk
D|K2 Bygherrerådgivning as
Graven 3
8000 Århus C
Tlf. 3066 5149 / 8613 1447
Mail adresse – lkj@d-k2.dk
Ansøgningsmaterialet skal fremsendes elektronisk på ovenstående adresse.

8. Sidste frist for modtagelse af anmodning om deltagelse (prækvalifikationsansøgning).
Sidste frist for anmodning er den 16. juni 2015 kl. 14.00.
9. Sikkerhedsstillelser og garantier
Der skal stilles sikkerhed iht. ABT 93, dvs. 15% af entreprisesummen ekskl. moms.

10. Udvælgelseskriterier (prækvalifikation)
Der prækvalificeres 5 ansøgere.
Ved udvælgelsen blandt de kvalificerede ansøgere vil ordregiver lægge vægt på de oplysninger, ansøgerne har afgivet om teknisk, økonomisk og finansiel kapacitet. Der lægges særlig vægt på ansøgernes oplysninger om nøgletal samt økonomiske nøgletal jf. pkt. 5 litra f) og k), samt ansøgernes oplysninger om referencer jf. pkt. 5 litra g) og h).

Ansøgere vil ikke komme i betragtning, hvis de har ubetalt gæld jf. afsnit 5 litra d) på mere end 100.000,- kr. ekskl. moms.

11. Tildelingskriterium (endelig ordre)
Ordren tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tildelingskriterium)vurderet på grundlag af de i udbudsmaterialet anførte underkriterier.

12. Andre oplysninger
Det forventes at totalentreprisegruppen udover totalentreprenøren, skal indeholde kompetencer for hhv. arkitekt og ingeniør.
Ordregiver yder ikke vederlag for udarbejdelse af konkurrenceforslag og tilbud

Eventuelle spørgsmål bedes rettet til D|K2 Bygherrerådgivning as, Lars K. Jørgensen på tlf. 3066 5149 eller
på mail lkj@d-k2.dk

Åbn udbudsdetaljer (gældende version 10-06-2015) Luk udbudsdetaljer (gældende version 10-06-2015)
Titel Boligkontoret Aarhus, Afdeling 76 - 27 Ungdomsboliger
Dokumenttype Udbud af bygge- og anlægsopgaver
Opgavebeskrivelse Boligkontoret Aarhus gennemfører iht. lov nr. 338 af 18. maj 2005 samt ændringer, der følger i lov nr. 572 af 6. juni 2007 om indhentning af tilbud på visse offentlige og offentligt støttede kontrakter (Tilbudsloven) et totalentrepriseudbud vedrørende opførelsen af 27 ungdomsboliger.

1. Ordregiver
Boligkontoret Aarhus
Brendstrupgårdsvej 7
8200 Aarhus N
www.bk-aarhus.dk

2. Beskrivelse af opgaven
Boligkontoret Aarhus udbyder opførelsen af almen ungdomsboliger oven på eksisterende bygning ”Chokoladen” afdeling 61
i totalentreprise. Tagboligerne ses som et modulbyggeri og skal rumme 27 stk. 2-værelses ungdomsboliger i maksimum størrelser efter almen loven, og alle forbindelser med altangange til eksisterende trappeopgange mv. I forbindelse med etableringen af ungdomsboligerne skal eksisterende installationer føres til den nye etage, og eksisterende ventilationsanlæg placeret på taget af den nuværende afdeling 61 skal flyttes eller udskiftes. Ungdomsboligerne udføres i energiklasse 2015.
Der skal tages udgangspunkt i det foreliggende dispostionsforslag samt designmanual for projektet. Hertil den projektspecifikke lokalplan for ungdomsboligerne.
Opgaven udbydes som en omvendt licitation med en forventet anlægssum på ca. 18,2 mil. DKK. ekskl. moms. Tilbudsgiveren skal i sit tilbud synliggøre hvor mange boliger der kan etableres indenfor anlægsrammen, med et ønske om 27 stk. grundet lokalplansmæssige forhold.

3. Leveringssted
Paludan Müllersvej 44 A-C, 8200 Aarhus N

4. Retslig form
Såfremt der bydes ind som et team, er Totalentreprenøren eneansvarlig for kontrakten. Søres der som et konsortium, skal hvert firma i konsortiet afgive en erklæring om solidarisk ansvar og hæftelse for kontrakten.

5. Oplysninger til brug for udvælgelse af prækvalificerede ansøgere
Hvis ansøger er et konsortium eller team, skal de under pkt. a) – l) krævede oplysninger vedlægges for hver enkelt deltager. Det er konsortiets/ teamet samlede egnethed, der vurderes.

Personlige forhold
a) Ansøgers fuldstændige firmanavn, adresse, selskabsform, ejerforhold, CVR-nummer, telefonnummer samt e-mail adresse.
b) Kort beskrivelse af de firmaer der indgår i ansøgers totalentreprisegruppe, herunder hvilke roller de enkelte firmaer i totalentreprisegruppen har i byggeriet. Det skal af beskrivelsen fremgå, om det enkelte firma (under)rådgiver til ansøger. Ansøger kan ikke uden ordregivers tilladelse udskifte de underrådgivere der oplyses i ansøgningen.
c) Ansøger gøres opmærksom på at der i forbindelse med ansøgningen skal underskrives og medsendes et bilag omkring overholdelse af ordregiverende krav, til social klausuler i forbindelse med byggeriets opførelse. Dette bilag kan rekvireres på følgende hjemmeside www.d-k2.dk, under aktuelle udbud.
d) Erklæring på tro og love vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
e) Erklæring på tro og lov om, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45.

Teknisk kapacitet
f) Nøgletal for de seneste 3 år i henhold til bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 (nøgletal for statsbyggerier mv.). Det præciseres at nøgletal skal vedlægges for såvel ansøger/ entreprenør som øvrige teamdeltagere (rådgivere). Ansøgere eller teamdeltagere som ikke er i besiddelse af nøgletal i henhold til ovenstående skal vedlægge tilsvarende oplysninger attesteret af en uvildig tredjepart. Landskabsarkitekter er undtaget.
g) Referencer fra lignende opgaver udført indenfor de seneste 5 år. Oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens art og størrelse (anlægssum og areal) samt entrepriseform skal angives. Endvidere skal ansøgerens ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse fremgå af den enkelte reference. Max. 12 referencer samlet pr. team/ konsortium.
h) Referencer fra byggerier i energiklasse 2015, med oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens art og størrelse (anlægssum og areal) samt entrepriseform skal angives. Endvidere skal ansøgerens ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse fremgå af den enkelte reference. Max. 12 referencer samlet pr. team/ konsortium.
i) Oplysninger om mandskabsmæssige ressourcer, med angivelse af gennemsnitligt antal beskæftigede, opdelt i fag- eller funktionsgrupper for de seneste 3 regnskabsår, fordelt på hvert enkelt firma i totalentreprisegruppen.
j) Dokumentation for samarbejdsrelationer i det tilbudte team.

Økonomisk og finansiel kapacitet
k) Revisorerklæring med virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår omfattende omsætning, resultat før og efter skat samt egenkapital.
l) Såfremt ansøgerens seneste regnskabsår er udløbet mere end 6 måneder før prækvalifikationsfristens udløb, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, i hvilket omfang der siden seneste regnskabsår er indtrådt væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation. Erklæringen afgives af bank, revisor, virksomhedens administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter Straffelovens § 163.

6. Tidsplan
Udbudsmaterialet forventes udsendt ultimo juni 2015.
Prækvalificerede ansøgere skal forvente at aflevere konkurrenceforlag inkl. pris medio september 2015.
Betinget kontrakt kan forventes indgået primo/medio oktober 2015, og med forventet endelig aflevering af byggeriet december 2016.

7. Adresse hvortil anmodning skal sendes elektronisk
D|K2 Bygherrerådgivning as
Graven 3
8000 Århus C
Tlf. 3066 5149 / 8613 1447
Mail adresse – lkj@d-k2.dk
Ansøgningsmaterialet skal fremsendes elektronisk på ovenstående adresse.

8. Sidste frist for modtagelse af anmodning om deltagelse (prækvalifikationsansøgning).
Sidste frist for anmodning er den 16. juni 2015 kl. 14.00.
9. Sikkerhedsstillelser og garantier
Der skal stilles sikkerhed iht. ABT 93, dvs. 15% af entreprisesummen ekskl. moms.

10. Udvælgelseskriterier (prækvalifikation)
Der prækvalificeres 5 ansøgere.
Ved udvælgelsen blandt de kvalificerede ansøgere vil ordregiver lægge vægt på de oplysninger, ansøgerne har afgivet om teknisk, økonomisk og finansiel kapacitet. Der lægges særlig vægt på ansøgernes oplysninger om nøgletal samt økonomiske nøgletal jf. pkt. 5 litra f) og k), samt ansøgernes oplysninger om referencer jf. pkt. 5 litra g) og h).

Ansøgere vil ikke komme i betragtning, hvis de har ubetalt gæld jf. afsnit 5 litra d) på mere end 100.000,- kr. ekskl. moms.

11. Tildelingskriterium (endelig ordre)
Ordren tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tildelingskriterium)vurderet på grundlag af de i udbudsmaterialet anførte underkriterier.

12. Andre oplysninger
Det forventes at totalentreprisegruppen udover totalentreprenøren, skal indeholde kompetencer for hhv. arkitekt og ingeniør.
Ordregiver yder ikke vederlag for udarbejdelse af konkurrenceforslag og tilbud

Eventuelle spørgsmål bedes rettet til D|K2 Bygherrerådgivning as, Lars K. Jørgensen på tlf. 3066 5149 eller
på mail lkj@d-k2.dk
Annonceret 22-05-2015 kl. 15.00
Deadline 16-06-2015 kl. 14.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Bygge- og anlægsopgaver
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Uddybning af tildelingskriterier Ordren tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tildelingskriterium)vurderet på grundlag af de i udbudsmaterialet anførte underkriterier.
Ordregiver Boligkontoret Aarhus
Skønnet kontraktsum 18200000 DKK
Udvælgelseskriterier Der prækvalificeres 5 ansøgere.
Ved udvælgelsen blandt de kvalificerede ansøgere vil ordregiver lægge vægt på de oplysninger, ansøgerne har afgivet om teknisk, økonomisk og finansiel kapacitet. Der lægges særlig vægt på ansøgernes oplysninger om nøgletal samt økonomiske nøgletal jf. pkt. 5 litra f) og k), samt ansøgernes oplysninger om referencer jf. pkt. 5 litra g) og h).

Ansøgere vil ikke komme i betragtning, hvis de har ubetalt gæld jf. afsnit 5 litra d) på mere end 100.000,- kr. ekskl. moms.
Adresse Brendstrupgårdsvej 7
8200
Aarhus N
CPV kode 45211000-9 - Byggearbejder på enfamiliehuse og boligejendomme
Udbudsform Begrænset licitation med prækvalifikation
Antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud 5
SMV venligt Ja
Kontaktperson Lars Kodbøl Jørgesensen
Kontakt E-mail: lkj@d-k2.dk
Telefon: +45 30665149
Modtagers firmanavn D|K2 Bygherrerådgivning as
Adresse for modtagelse af tilbud lkj@d-k2.dk
Åbn kommentarer til ændringer eller aflysning Luk kommentarer til ændringer eller aflysning


[29-05-2015 10:26:38]
Det præciseres at der ikke skal leveres nøgletal for Landskabsarkitekter.

Teknisk kapacitet
f) Nøgletal for de seneste 3 år i henhold til bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 (nøgletal for statsbyggerier mv.). Det præciseres at nøgletal skal vedlægges for såvel ansøger/ entreprenør som øvrige teamdeltagere (rådgivere). Ansøgere eller teamdeltagere som ikke er i besiddelse af nøgletal i henhold til ovenstående skal vedlægge tilsvarende oplysninger attesteret af en uvildig tredjepart. Landskabsarkitekter er undtaget.
[02-06-2015 14:47:49]
Ændring vedrørende download af bilaget til brug for c)

c) Ansøger gøres opmærksom på at der i forbindelse med ansøgningen skal underskrives og medsendes et bilag omkring overholdelse af ordregiverende krav, til social klausuler i forbindelse med byggeriets opførelse. Dette bilag kan rekvireres på følgende hjemmeside www.d-k2.dk, under aktuelle udbud.
[10-06-2015 08:54:15]
Personlige forhold;
Erklæring vedr. Sociale Klausuler kan rekvireres på www.d-k2.dk, under aktuelle udbud!!

c) Ansøger gøres opmærksom på at der i forbindelse med ansøgningen skal underskrives og medsendes et bilag omkring overholdelse af ordregiverende krav, til social klausuler i forbindelse med byggeriets opførelse. Dette bilag kan rekvireres på følgende hjemmeside www.d-k2.dk, under aktuelle udbud.

Åbn tidligere version 02-06-2015 Luk tidligere version 02-06-2015
Titel Boligkontoret Aarhus, Afdeling 76 - 27 Ungdomsboliger
Dokumenttype Udbud af bygge- og anlægsopgaver
Opgavebeskrivelse Boligkontoret Aarhus gennemfører iht. lov nr. 338 af 18. maj 2005 samt ændringer, der følger i lov nr. 572 af 6. juni 2007 om indhentning af tilbud på visse offentlige og offentligt støttede kontrakter (Tilbudsloven) et totalentrepriseudbud vedrørende opførelsen af 27 ungdomsboliger.

1. Ordregiver
Boligkontoret Aarhus
Brendstrupgårdsvej 7
8200 Aarhus N
www.bk-aarhus.dk

2. Beskrivelse af opgaven
Boligkontoret Aarhus udbyder opførelsen af almen ungdomsboliger oven på eksisterende bygning ”Chokoladen” afdeling 61
i totalentreprise. Tagboligerne ses som et modulbyggeri og skal rumme 27 stk. 2-værelses ungdomsboliger i maksimum størrelser efter almen loven, og alle forbindelser med altangange til eksisterende trappeopgange mv. I forbindelse med etableringen af ungdomsboligerne skal eksisterende installationer føres til den nye etage, og eksisterende ventilationsanlæg placeret på taget af den nuværende afdeling 61 skal flyttes eller udskiftes. Ungdomsboligerne udføres i energiklasse 2015.
Der skal tages udgangspunkt i det foreliggende dispostionsforslag samt designmanual for projektet. Hertil den projektspecifikke lokalplan for ungdomsboligerne.
Opgaven udbydes som en omvendt licitation med en forventet anlægssum på ca. 18,2 mil. DKK. ekskl. moms. Tilbudsgiveren skal i sit tilbud synliggøre hvor mange boliger der kan etableres indenfor anlægsrammen, med et ønske om 27 stk. grundet lokalplansmæssige forhold.

3. Leveringssted
Paludan Müllersvej 44 A-C, 8200 Aarhus N

4. Retslig form
Såfremt der bydes ind som et team, er Totalentreprenøren eneansvarlig for kontrakten. Søres der som et konsortium, skal hvert firma i konsortiet afgive en erklæring om solidarisk ansvar og hæftelse for kontrakten.

5. Oplysninger til brug for udvælgelse af prækvalificerede ansøgere
Hvis ansøger er et konsortium eller team, skal de under pkt. a) – l) krævede oplysninger vedlægges for hver enkelt deltager. Det er konsortiets/ teamet samlede egnethed, der vurderes.

Personlige forhold
a) Ansøgers fuldstændige firmanavn, adresse, selskabsform, ejerforhold, CVR-nummer, telefonnummer samt e-mail adresse.
b) Kort beskrivelse af de firmaer der indgår i ansøgers totalentreprisegruppe, herunder hvilke roller de enkelte firmaer i totalentreprisegruppen har i byggeriet. Det skal af beskrivelsen fremgå, om det enkelte firma (under)rådgiver til ansøger. Ansøger kan ikke uden ordregivers tilladelse udskifte de underrådgivere der oplyses i ansøgningen.
c) Ansøger gøres opmærksom på at der i forbindelse med ansøgningen skal underskrives og medsendes et bilag omkring overholdelse af ordregiverende krav, til social klausuler i forbindelse med byggeriets opførelse. Dette bilag kan rekvireres på følgende hjemmeside www.d-k2.dk, under aktuelle udbud.
d) Erklæring på tro og love vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
e) Erklæring på tro og lov om, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45.

Teknisk kapacitet
f) Nøgletal for de seneste 3 år i henhold til bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 (nøgletal for statsbyggerier mv.). Det præciseres at nøgletal skal vedlægges for såvel ansøger/ entreprenør som øvrige teamdeltagere (rådgivere). Ansøgere eller teamdeltagere som ikke er i besiddelse af nøgletal i henhold til ovenstående skal vedlægge tilsvarende oplysninger attesteret af en uvildig tredjepart. Landskabsarkitekter er undtaget.
g) Referencer fra lignende opgaver udført indenfor de seneste 5 år. Oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens art og størrelse (anlægssum og areal) samt entrepriseform skal angives. Endvidere skal ansøgerens ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse fremgå af den enkelte reference. Max. 12 referencer samlet pr. team/ konsortium.
h) Referencer fra byggerier i energiklasse 2015, med oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens art og størrelse (anlægssum og areal) samt entrepriseform skal angives. Endvidere skal ansøgerens ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse fremgå af den enkelte reference. Max. 12 referencer samlet pr. team/ konsortium.
i) Oplysninger om mandskabsmæssige ressourcer, med angivelse af gennemsnitligt antal beskæftigede, opdelt i fag- eller funktionsgrupper for de seneste 3 regnskabsår, fordelt på hvert enkelt firma i totalentreprisegruppen.
j) Dokumentation for samarbejdsrelationer i det tilbudte team.

Økonomisk og finansiel kapacitet
k) Revisorerklæring med virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår omfattende omsætning, resultat før og efter skat samt egenkapital.
l) Såfremt ansøgerens seneste regnskabsår er udløbet mere end 6 måneder før prækvalifikationsfristens udløb, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, i hvilket omfang der siden seneste regnskabsår er indtrådt væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation. Erklæringen afgives af bank, revisor, virksomhedens administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter Straffelovens § 163.

6. Tidsplan
Udbudsmaterialet forventes udsendt ultimo juni 2015.
Prækvalificerede ansøgere skal forvente at aflevere konkurrenceforlag inkl. pris medio september 2015.
Betinget kontrakt kan forventes indgået primo/medio oktober 2015, og med forventet endelig aflevering af byggeriet december 2016.

7. Adresse hvortil anmodning skal sendes elektronisk
D|K2 Bygherrerådgivning as
Graven 3
8000 Århus C
Tlf. 3066 5149 / 8613 1447
Mail adresse – lkj@d-k2.dk
Ansøgningsmaterialet skal fremsendes elektronisk på ovenstående adresse.

8. Sidste frist for modtagelse af anmodning om deltagelse (prækvalifikationsansøgning).
Sidste frist for anmodning er den 16. juni 2015 kl. 14.00.
9. Sikkerhedsstillelser og garantier
Der skal stilles sikkerhed iht. ABT 93, dvs. 15% af entreprisesummen ekskl. moms.

10. Udvælgelseskriterier (prækvalifikation)
Der prækvalificeres 5 ansøgere.
Ved udvælgelsen blandt de kvalificerede ansøgere vil ordregiver lægge vægt på de oplysninger, ansøgerne har afgivet om teknisk, økonomisk og finansiel kapacitet. Der lægges særlig vægt på ansøgernes oplysninger om nøgletal samt økonomiske nøgletal jf. pkt. 5 litra f) og k), samt ansøgernes oplysninger om referencer jf. pkt. 5 litra g) og h).

Ansøgere vil ikke komme i betragtning, hvis de har ubetalt gæld jf. afsnit 5 litra d) på mere end 100.000,- kr. ekskl. moms.

11. Tildelingskriterium (endelig ordre)
Ordren tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tildelingskriterium)vurderet på grundlag af de i udbudsmaterialet anførte underkriterier.

12. Andre oplysninger
Det forventes at totalentreprisegruppen udover totalentreprenøren, skal indeholde kompetencer for hhv. arkitekt og ingeniør.
Ordregiver yder ikke vederlag for udarbejdelse af konkurrenceforslag og tilbud

Eventuelle spørgsmål bedes rettet til D|K2 Bygherrerådgivning as, Lars K. Jørgensen på tlf. 3066 5149 eller
på mail lkj@d-k2.dk
Annonceret 22-05-2015 kl. 15.00
Deadline 16-06-2015 kl. 14.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Bygge- og anlægsopgaver
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Uddybning af tildelingskriterier Ordren tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tildelingskriterium)vurderet på grundlag af de i udbudsmaterialet anførte underkriterier.
Ordregiver Boligkontoret Aarhus
Skønnet kontraktsum 18200000 DKK
Udvælgelseskriterier Der prækvalificeres 5 ansøgere.
Ved udvælgelsen blandt de kvalificerede ansøgere vil ordregiver lægge vægt på de oplysninger, ansøgerne har afgivet om teknisk, økonomisk og finansiel kapacitet. Der lægges særlig vægt på ansøgernes oplysninger om nøgletal samt økonomiske nøgletal jf. pkt. 5 litra f) og k), samt ansøgernes oplysninger om referencer jf. pkt. 5 litra g) og h).

Ansøgere vil ikke komme i betragtning, hvis de har ubetalt gæld jf. afsnit 5 litra d) på mere end 100.000,- kr. ekskl. moms.
Adresse Brendstrupgårdsvej 7
8200
Aarhus N
CPV kode 45211000-9 - Byggearbejder på enfamiliehuse og boligejendomme
Udbudsform Begrænset licitation med prækvalifikation
Antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud 5
SMV venligt Ja
Kontaktperson Lars Kodbøl Jørgesensen
Kontakt E-mail: lkj@d-k2.dk
Telefon: +45 30665149
Modtagers firmanavn D|K2 Bygherrerådgivning as
Adresse for modtagelse af tilbud lkj@d-k2.dk
Åbn tidligere version 29-05-2015 Luk tidligere version 29-05-2015
Titel Boligkontoret Aarhus, Afdeling 76 - 27 Ungdomsboliger
Dokumenttype Udbud af bygge- og anlægsopgaver
Opgavebeskrivelse Boligkontoret Aarhus gennemfører iht. lov nr. 338 af 18. maj 2005 samt ændringer, der følger i lov nr. 572 af 6. juni 2007 om indhentning af tilbud på visse offentlige og offentligt støttede kontrakter (Tilbudsloven) et totalentrepriseudbud vedrørende opførelsen af 27 ungdomsboliger.

1. Ordregiver
Boligkontoret Aarhus
Brendstrupgårdsvej 7
8200 Aarhus N
www.bk-aarhus.dk

2. Beskrivelse af opgaven
Boligkontoret Aarhus udbyder opførelsen af almen ungdomsboliger oven på eksisterende bygning ”Chokoladen” afdeling 61
i totalentreprise. Tagboligerne ses som et modulbyggeri og skal rumme 27 stk. 2-værelses ungdomsboliger i maksimum størrelser efter almen loven, og alle forbindelser med altangange til eksisterende trappeopgange mv. I forbindelse med etableringen af ungdomsboligerne skal eksisterende installationer føres til den nye etage, og eksisterende ventilationsanlæg placeret på taget af den nuværende afdeling 61 skal flyttes eller udskiftes. Ungdomsboligerne udføres i energiklasse 2015.
Der skal tages udgangspunkt i det foreliggende dispostionsforslag samt designmanual for projektet. Hertil den projektspecifikke lokalplan for ungdomsboligerne.
Opgaven udbydes som en omvendt licitation med en forventet anlægssum på ca. 18,2 mil. DKK. ekskl. moms. Tilbudsgiveren skal i sit tilbud synliggøre hvor mange boliger der kan etableres indenfor anlægsrammen, med et ønske om 27 stk. grundet lokalplansmæssige forhold.

3. Leveringssted
Paludan Müllersvej 44 A-C, 8200 Aarhus N

4. Retslig form
Såfremt der bydes ind som et team, er Totalentreprenøren eneansvarlig for kontrakten. Søres der som et konsortium, skal hvert firma i konsortiet afgive en erklæring om solidarisk ansvar og hæftelse for kontrakten.

5. Oplysninger til brug for udvælgelse af prækvalificerede ansøgere
Hvis ansøger er et konsortium eller team, skal de under pkt. a) – l) krævede oplysninger vedlægges for hver enkelt deltager. Det er konsortiets/ teamet samlede egnethed, der vurderes.

Personlige forhold
a) Ansøgers fuldstændige firmanavn, adresse, selskabsform, ejerforhold, CVR-nummer, telefonnummer samt e-mail adresse.
b) Kort beskrivelse af de firmaer der indgår i ansøgers totalentreprisegruppe, herunder hvilke roller de enkelte firmaer i totalentreprisegruppen har i byggeriet. Det skal af beskrivelsen fremgå, om det enkelte firma (under)rådgiver til ansøger. Ansøger kan ikke uden ordregivers tilladelse udskifte de underrådgivere der oplyses i ansøgningen.
c) Ansøger gøres opmærksom på at der i forbindelse med ansøgningen skal underskrives og medsendes et bilag omkring overholdelse af ordregiverende krav, til social klausuler i forbindelse med byggeriets opførelse. Dette bilag kan rekvireres på følgende hjemmesider www.kaai.dk eller www.bk-aarhus.dk.
d) Erklæring på tro og love vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
e) Erklæring på tro og lov om, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45.

Teknisk kapacitet
f) Nøgletal for de seneste 3 år i henhold til bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 (nøgletal for statsbyggerier mv.). Det præciseres at nøgletal skal vedlægges for såvel ansøger/ entreprenør som øvrige teamdeltagere (rådgivere). Ansøgere eller teamdeltagere som ikke er i besiddelse af nøgletal i henhold til ovenstående skal vedlægge tilsvarende oplysninger attesteret af en uvildig tredjepart. Landskabsarkitekter er undtaget.
g) Referencer fra lignende opgaver udført indenfor de seneste 5 år. Oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens art og størrelse (anlægssum og areal) samt entrepriseform skal angives. Endvidere skal ansøgerens ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse fremgå af den enkelte reference. Max. 12 referencer samlet pr. team/ konsortium.
h) Referencer fra byggerier i energiklasse 2015, med oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens art og størrelse (anlægssum og areal) samt entrepriseform skal angives. Endvidere skal ansøgerens ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse fremgå af den enkelte reference. Max. 12 referencer samlet pr. team/ konsortium.
i) Oplysninger om mandskabsmæssige ressourcer, med angivelse af gennemsnitligt antal beskæftigede, opdelt i fag- eller funktionsgrupper for de seneste 3 regnskabsår, fordelt på hvert enkelt firma i totalentreprisegruppen.
j) Dokumentation for samarbejdsrelationer i det tilbudte team.

Økonomisk og finansiel kapacitet
k) Revisorerklæring med virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår omfattende omsætning, resultat før og efter skat samt egenkapital.
l) Såfremt ansøgerens seneste regnskabsår er udløbet mere end 6 måneder før prækvalifikationsfristens udløb, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, i hvilket omfang der siden seneste regnskabsår er indtrådt væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation. Erklæringen afgives af bank, revisor, virksomhedens administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter Straffelovens § 163.

6. Tidsplan
Udbudsmaterialet forventes udsendt ultimo juni 2015.
Prækvalificerede ansøgere skal forvente at aflevere konkurrenceforlag inkl. pris medio september 2015.
Betinget kontrakt kan forventes indgået primo/medio oktober 2015, og med forventet endelig aflevering af byggeriet december 2016.

7. Adresse hvortil anmodning skal sendes elektronisk
D|K2 Bygherrerådgivning as
Graven 3
8000 Århus C
Tlf. 3066 5149 / 8613 1447
Mail adresse – lkj@d-k2.dk
Ansøgningsmaterialet skal fremsendes elektronisk på ovenstående adresse.

8. Sidste frist for modtagelse af anmodning om deltagelse (prækvalifikationsansøgning).
Sidste frist for anmodning er den 16. juni 2015 kl. 14.00.
9. Sikkerhedsstillelser og garantier
Der skal stilles sikkerhed iht. ABT 93, dvs. 15% af entreprisesummen ekskl. moms.

10. Udvælgelseskriterier (prækvalifikation)
Der prækvalificeres 5 ansøgere.
Ved udvælgelsen blandt de kvalificerede ansøgere vil ordregiver lægge vægt på de oplysninger, ansøgerne har afgivet om teknisk, økonomisk og finansiel kapacitet. Der lægges særlig vægt på ansøgernes oplysninger om nøgletal samt økonomiske nøgletal jf. pkt. 5 litra f) og k), samt ansøgernes oplysninger om referencer jf. pkt. 5 litra g) og h).

Ansøgere vil ikke komme i betragtning, hvis de har ubetalt gæld jf. afsnit 5 litra d) på mere end 100.000,- kr. ekskl. moms.

11. Tildelingskriterium (endelig ordre)
Ordren tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tildelingskriterium)vurderet på grundlag af de i udbudsmaterialet anførte underkriterier.

12. Andre oplysninger
Det forventes at totalentreprisegruppen udover totalentreprenøren, skal indeholde kompetencer for hhv. arkitekt og ingeniør.
Ordregiver yder ikke vederlag for udarbejdelse af konkurrenceforslag og tilbud

Eventuelle spørgsmål bedes rettet til D|K2 Bygherrerådgivning as, Lars K. Jørgensen på tlf. 3066 5149 eller
på mail lkj@d-k2.dk
Annonceret 22-05-2015 kl. 15.00
Deadline 16-06-2015 kl. 14.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Bygge- og anlægsopgaver
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Uddybning af tildelingskriterier Ordren tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tildelingskriterium)vurderet på grundlag af de i udbudsmaterialet anførte underkriterier.
Ordregiver Boligkontoret Aarhus
Skønnet kontraktsum 18200000 DKK
Udvælgelseskriterier Der prækvalificeres 5 ansøgere.
Ved udvælgelsen blandt de kvalificerede ansøgere vil ordregiver lægge vægt på de oplysninger, ansøgerne har afgivet om teknisk, økonomisk og finansiel kapacitet. Der lægges særlig vægt på ansøgernes oplysninger om nøgletal samt økonomiske nøgletal jf. pkt. 5 litra f) og k), samt ansøgernes oplysninger om referencer jf. pkt. 5 litra g) og h).

Ansøgere vil ikke komme i betragtning, hvis de har ubetalt gæld jf. afsnit 5 litra d) på mere end 100.000,- kr. ekskl. moms.
Adresse Brendstrupgårdsvej 7
8200
Aarhus N
CPV kode 45211000-9 - Byggearbejder på enfamiliehuse og boligejendomme
Udbudsform Begrænset licitation med prækvalifikation
Antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud 5
SMV venligt Ja
Kontaktperson Lars Kodbøl Jørgesensen
Kontakt E-mail: lkj@d-k2.dk
Telefon: +45 30665149
Modtagers firmanavn D|K2 Bygherrerådgivning as
Adresse for modtagelse af tilbud lkj@d-k2.dk
Åbn tidligere version 22-05-2015 Luk tidligere version 22-05-2015
Titel Boligkontoret Aarhus, Afdeling 76 - 27 Ungdomsboliger
Dokumenttype Udbud af bygge- og anlægsopgaver
Opgavebeskrivelse Boligkontoret Aarhus gennemfører iht. lov nr. 338 af 18. maj 2005 samt ændringer, der følger i lov nr. 572 af 6. juni 2007 om indhentning af tilbud på visse offentlige og offentligt støttede kontrakter (Tilbudsloven) et totalentrepriseudbud vedrørende opførelsen af 27 ungdomsboliger.

1. Ordregiver
Boligkontoret Aarhus
Brendstrupgårdsvej 7
8200 Aarhus N
www.bk-aarhus.dk

2. Beskrivelse af opgaven
Boligkontoret Aarhus udbyder opførelsen af almen ungdomsboliger oven på eksisterende bygning ”Chokoladen” afdeling 61
i totalentreprise. Tagboligerne ses som et modulbyggeri og skal rumme 27 stk. 2-værelses ungdomsboliger i maksimum størrelser efter almen loven, og alle forbindelser med altangange til eksisterende trappeopgange mv. I forbindelse med etableringen af ungdomsboligerne skal eksisterende installationer føres til den nye etage, og eksisterende ventilationsanlæg placeret på taget af den nuværende afdeling 61 skal flyttes eller udskiftes. Ungdomsboligerne udføres i energiklasse 2015.
Der skal tages udgangspunkt i det foreliggende dispostionsforslag samt designmanual for projektet. Hertil den projektspecifikke lokalplan for ungdomsboligerne.
Opgaven udbydes som en omvendt licitation med en forventet anlægssum på ca. 18,2 mil. DKK. ekskl. moms. Tilbudsgiveren skal i sit tilbud synliggøre hvor mange boliger der kan etableres indenfor anlægsrammen, med et ønske om 27 stk. grundet lokalplansmæssige forhold.

3. Leveringssted
Paludan Müllersvej 44 A-C, 8200 Aarhus N

4. Retslig form
Såfremt der bydes ind som et team, er Totalentreprenøren eneansvarlig for kontrakten. Søres der som et konsortium, skal hvert firma i konsortiet afgive en erklæring om solidarisk ansvar og hæftelse for kontrakten.

5. Oplysninger til brug for udvælgelse af prækvalificerede ansøgere
Hvis ansøger er et konsortium eller team, skal de under pkt. a) – l) krævede oplysninger vedlægges for hver enkelt deltager. Det er konsortiets/ teamet samlede egnethed, der vurderes.

Personlige forhold
a) Ansøgers fuldstændige firmanavn, adresse, selskabsform, ejerforhold, CVR-nummer, telefonnummer samt e-mail adresse.
b) Kort beskrivelse af de firmaer der indgår i ansøgers totalentreprisegruppe, herunder hvilke roller de enkelte firmaer i totalentreprisegruppen har i byggeriet. Det skal af beskrivelsen fremgå, om det enkelte firma (under)rådgiver til ansøger. Ansøger kan ikke uden ordregivers tilladelse udskifte de underrådgivere der oplyses i ansøgningen.
c) Ansøger gøres opmærksom på at der i forbindelse med ansøgningen skal underskrives og medsendes et bilag omkring overholdelse af ordregiverende krav, til social klausuler i forbindelse med byggeriets opførelse. Dette bilag kan rekvireres på følgende hjemmesider www.kaai.dk eller www.bk-aarhus.dk.
d) Erklæring på tro og love vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
e) Erklæring på tro og lov om, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45.

Teknisk kapacitet
f) Nøgletal for de seneste 3 år i henhold til bekendtgørelse nr. 1469 af 16.12.2009 (nøgletal for statsbyggerier mv.). Det præciseres at nøgletal skal vedlægges for såvel ansøger/ entreprenør som øvrige teamdeltagere (rådgivere). Ansøgere eller teamdeltagere som ikke er i besiddelse af nøgletal i henhold til ovenstående skal vedlægge tilsvarende oplysninger attesteret af en uvildig tredjepart.
g) Referencer fra lignende opgaver udført indenfor de seneste 5 år. Oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens art og størrelse (anlægssum og areal) samt entrepriseform skal angives. Endvidere skal ansøgerens ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse fremgå af den enkelte reference. Max. 12 referencer samlet pr. team/ konsortium.
h) Referencer fra byggerier i energiklasse 2015, med oplysninger om projektnavn, bygherre, opgavens art og størrelse (anlægssum og areal) samt entrepriseform skal angives. Endvidere skal ansøgerens ydelser samt perioden for opgavens gennemførelse fremgå af den enkelte reference. Max. 12 referencer samlet pr. team/ konsortium.
i) Oplysninger om mandskabsmæssige ressourcer, med angivelse af gennemsnitligt antal beskæftigede, opdelt i fag- eller funktionsgrupper for de seneste 3 regnskabsår, fordelt på hvert enkelt firma i totalentreprisegruppen.
j) Dokumentation for samarbejdsrelationer i det tilbudte team.

Økonomisk og finansiel kapacitet
k) Revisorerklæring med virksomhedens økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår omfattende omsætning, resultat før og efter skat samt egenkapital.
l) Såfremt ansøgerens seneste regnskabsår er udløbet mere end 6 måneder før prækvalifikationsfristens udløb, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, i hvilket omfang der siden seneste regnskabsår er indtrådt væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation. Erklæringen afgives af bank, revisor, virksomhedens administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter Straffelovens § 163.

6. Tidsplan
Udbudsmaterialet forventes udsendt ultimo juni 2015.
Prækvalificerede ansøgere skal forvente at aflevere konkurrenceforlag inkl. pris medio september 2015.
Betinget kontrakt kan forventes indgået primo/medio oktober 2015, og med forventet endelig aflevering af byggeriet december 2016.

7. Adresse hvortil anmodning skal sendes elektronisk
D|K2 Bygherrerådgivning as
Graven 3
8000 Århus C
Tlf. 3066 5149 / 8613 1447
Mail adresse – lkj@d-k2.dk
Ansøgningsmaterialet skal fremsendes elektronisk på ovenstående adresse.

8. Sidste frist for modtagelse af anmodning om deltagelse (prækvalifikationsansøgning).
Sidste frist for anmodning er den 16. juni 2015 kl. 14.00.
9. Sikkerhedsstillelser og garantier
Der skal stilles sikkerhed iht. ABT 93, dvs. 15% af entreprisesummen ekskl. moms.

10. Udvælgelseskriterier (prækvalifikation)
Der prækvalificeres 5 ansøgere.
Ved udvælgelsen blandt de kvalificerede ansøgere vil ordregiver lægge vægt på de oplysninger, ansøgerne har afgivet om teknisk, økonomisk og finansiel kapacitet. Der lægges særlig vægt på ansøgernes oplysninger om nøgletal samt økonomiske nøgletal jf. pkt. 5 litra f) og k), samt ansøgernes oplysninger om referencer jf. pkt. 5 litra g) og h).

Ansøgere vil ikke komme i betragtning, hvis de har ubetalt gæld jf. afsnit 5 litra d) på mere end 100.000,- kr. ekskl. moms.

11. Tildelingskriterium (endelig ordre)
Ordren tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tildelingskriterium)vurderet på grundlag af de i udbudsmaterialet anførte underkriterier.

12. Andre oplysninger
Det forventes at totalentreprisegruppen udover totalentreprenøren, skal indeholde kompetencer for hhv. arkitekt og ingeniør.
Ordregiver yder ikke vederlag for udarbejdelse af konkurrenceforslag og tilbud

Eventuelle spørgsmål bedes rettet til D|K2 Bygherrerådgivning as, Lars K. Jørgensen på tlf. 3066 5149 eller
på mail lkj@d-k2.dk
Annonceret 22-05-2015 kl. 15.00
Deadline 16-06-2015 kl. 14.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Bygge- og anlægsopgaver
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Uddybning af tildelingskriterier Ordren tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud (tildelingskriterium)vurderet på grundlag af de i udbudsmaterialet anførte underkriterier.
Ordregiver Boligkontoret Aarhus
Skønnet kontraktsum 18200000 DKK
Udvælgelseskriterier Der prækvalificeres 5 ansøgere.
Ved udvælgelsen blandt de kvalificerede ansøgere vil ordregiver lægge vægt på de oplysninger, ansøgerne har afgivet om teknisk, økonomisk og finansiel kapacitet. Der lægges særlig vægt på ansøgernes oplysninger om nøgletal samt økonomiske nøgletal jf. pkt. 5 litra f) og k), samt ansøgernes oplysninger om referencer jf. pkt. 5 litra g) og h).

Ansøgere vil ikke komme i betragtning, hvis de har ubetalt gæld jf. afsnit 5 litra d) på mere end 100.000,- kr. ekskl. moms.
Adresse Brendstrupgårdsvej 7
8200
Aarhus N
CPV kode 45211000-9 - Byggearbejder på enfamiliehuse og boligejendomme
Udbudsform Begrænset licitation med prækvalifikation
Antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud 5
SMV venligt Ja
Kontaktperson Lars Kodbøl Jørgesensen
Kontakt E-mail: lkj@d-k2.dk
Telefon: +45 30665149
Modtagers firmanavn D|K2 Bygherrerådgivning as
Adresse for modtagelse af tilbud lkj@d-k2.dk