Erhvervs- og Vækstministeriet ved Erhvervsstyrelsen, KL og Realdania står bag den 3-årige kampagne På forkant, der skal styrke tilpasning, omstilling og udvikling i områderne uden for de større byer – til gavn for hele landet. Lemvig Kommune har modtaget støtte fra kampagnen til projektet Strategiplan 2030. På baggrund af en række analyser ønsker Lemvig Kommune at der udvikles en Strategiplan 2030 for tilpasning af Lemvig Kommunes boligmasse og kommunens fritidsfaciliteter, herunder hallerne med udgangspunkt i en klar og nuanceret status på situationen i dag. Indledende analyse skal besvare en række spørgsmål. Der ønskes en analyse af: Kommunens boligmasse o Hvor mange boliger er reelt tomme (fordelt på boligtyper) og hvor mange udnyttes til andre formål, fx fritidsformål, second homes samt hvordan er de geografisk placeret? o Hvilke boligtyper og hvor mange af dem forventes at blive nødvendige i den fremtidige Lemvig Kommune til forskellige formål? o Hvad er potentialet for second homes i Lemvig Kommune samt hvilken be-tydning har de tomme boliger herfor? o Hvor mange boliger forventes årligt at skulle nedrives og hvad er den øko-nomiske konsekvens af dette? Kommunens fritidsfaciliteter, herunder hallerne: o Hvad er status på fritidsområdets faciliteter i dag? o Hvilke fritidsfaciliteter efterspørges i fremtiden? o Hvordan understøttes fremtidens fritidsfaciliteter? o Hvordan kan de tilpassede fritidsfaciliteter medvirke til at understøtte kom-munens lokalsamfund?
[25-02-2016 10:37:18] Kampagnens udarbejdede annoncetekst var ikke uploadet, ved start af prækvalifikation.