Få besked, når der er ændringer til dette udbud Gem dette udbud under "Mine udbud"

Udbud på servicering og installation af AIA-/ADK-anlæg

Licitationen omfatter ønske om tilbud på rammeaftale, som indbefatter servicering af eksisterende AIA-/ ADK-anlæg, levering af tilhørende systemdele, konvertering og ny-installation af samme type anlæg.

Arbejdet omfatter alle nødvendige ydelser i forbindelse med færdigprojektering, tidsmæssig og økonomisk styring, produktion, leverance, byggeledelse, fagtilsyn, kvalitetssikring, drift- og vedligeholdelsesmateriale, servicering mm., for fuldt færdigt ibrugtagningsklare anlæg. Under arbejdet hører alle installations- og montagearbejder samt alle leverancer og ydelser, som er nødvendige for den fulde konditionsmæssige udførelse af alle arbejder i forbindelse med den pågældende ordre.

Overtagelse og servicering af AIA-/ADK-anlæg omfatter et større udvalg af kommunens adresser. Service heraf vil ske efter prioritering fortaget af kommunen. Nærmere herom vil fremgå af udbudsmaterialet. Ny-installation og konvertering omfatter alle installationer som kommunen måtte have behov for i aftaleperioden. Omfanget af ny-installations- og konverteringsbehov er på udbudstidspunktet ikke kendt.

Arbejdet skal udføres efter retningslinjerne i Forsikring og Pensions AIA-katalog, hvorfor AIA- og ADK-installationsarbejdet i hovedtræk omfatter, men ikke begrænset til:

• Servicering af AIA-/ADK-anlæg, jf. AIA-kataloget.
• Detailprojektering af de enkelte anlæg, inkl. udarbejdelse af installationstegninger (der viser zoneopdeling, adresser, komponentplacering og kabeltræk), tilslutningsdiagrammer og nødvendige diagrammer
• Levering og dimensionering af batteriforsyning til AIA- og ADK-central jf. AIA-kataloget.
• Levering og installation af det samlede anlæg jf. AIA-kataloget
• Levering og tilpasning af software og nødvendig programmering af AIA- og ADK-anlæggene jf. AIA-kataloget.
• Idriftsætning og funktionsafprøvning af anlægget jf. AIA-kataloget
• Levering af betjenings-, drifts- og vedligeholdelsesvejledning jf. AIA-kataloget.
• Instruktion af brugerpersonale i hver enkelt institution i betjening og vedligeholdelse af anlægget.

På de enkelte adresser udarbejdes der successivt, ved beslutning om igangsættelse, et tilbud omfattet af de aftalte servicepriser, systemdelspriser og arbejdstimepriser.

Åbn udbudsdetaljer (gældende version 22-07-2016) Luk udbudsdetaljer (gældende version 22-07-2016)
Titel Udbud på servicering og installation af AIA-/ADK-anlæg
Dokumenttype Udbud af bygge- og anlægsopgaver
Opgavebeskrivelse Licitationen omfatter ønske om tilbud på rammeaftale, som indbefatter servicering af eksisterende AIA-/ ADK-anlæg, levering af tilhørende systemdele, konvertering og ny-installation af samme type anlæg.

Arbejdet omfatter alle nødvendige ydelser i forbindelse med færdigprojektering, tidsmæssig og økonomisk styring, produktion, leverance, byggeledelse, fagtilsyn, kvalitetssikring, drift- og vedligeholdelsesmateriale, servicering mm., for fuldt færdigt ibrugtagningsklare anlæg. Under arbejdet hører alle installations- og montagearbejder samt alle leverancer og ydelser, som er nødvendige for den fulde konditionsmæssige udførelse af alle arbejder i forbindelse med den pågældende ordre.

Overtagelse og servicering af AIA-/ADK-anlæg omfatter et større udvalg af kommunens adresser. Service heraf vil ske efter prioritering fortaget af kommunen. Nærmere herom vil fremgå af udbudsmaterialet. Ny-installation og konvertering omfatter alle installationer som kommunen måtte have behov for i aftaleperioden. Omfanget af ny-installations- og konverteringsbehov er på udbudstidspunktet ikke kendt.

Arbejdet skal udføres efter retningslinjerne i Forsikring og Pensions AIA-katalog, hvorfor AIA- og ADK-installationsarbejdet i hovedtræk omfatter, men ikke begrænset til:

• Servicering af AIA-/ADK-anlæg, jf. AIA-kataloget.
• Detailprojektering af de enkelte anlæg, inkl. udarbejdelse af installationstegninger (der viser zoneopdeling, adresser, komponentplacering og kabeltræk), tilslutningsdiagrammer og nødvendige diagrammer
• Levering og dimensionering af batteriforsyning til AIA- og ADK-central jf. AIA-kataloget.
• Levering og installation af det samlede anlæg jf. AIA-kataloget
• Levering og tilpasning af software og nødvendig programmering af AIA- og ADK-anlæggene jf. AIA-kataloget.
• Idriftsætning og funktionsafprøvning af anlægget jf. AIA-kataloget
• Levering af betjenings-, drifts- og vedligeholdelsesvejledning jf. AIA-kataloget.
• Instruktion af brugerpersonale i hver enkelt institution i betjening og vedligeholdelse af anlægget.

På de enkelte adresser udarbejdes der successivt, ved beslutning om igangsættelse, et tilbud omfattet af de aftalte servicepriser, systemdelspriser og arbejdstimepriser.
Annonceret 22-07-2016 kl. 10.45
Deadline 29-08-2016 kl. 12.00
Udbudstype Udbud under tærskelværdierne
Opgavetype Bygge- og anlægsopgaver
Tildelingskriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Ordregiver Assens Kommune
Udvælgelseskriterier Prækvalifikationsansøgningen skal minimum indeholde følgende:

1.1 Stamdata oplysninger:
Firmanavn
CVR-nummer
Adresse
Telefonnummer
Kontaktperson
E-mail adresse
Evt. hjemmeside adresse

1.2 Krav til Installatøren
Installatøren og dennes virksomhed skal være ISO 9001-certificeret som AIA-installatør og være registeret som dette på Forsikring og Pensions hjemmeside. De af installatørens medarbejdere, der skal udføre anlægsarbejdet hos udbyder, skal kunne fremvise ren straffeattest og som minimum have gennemgået AMU kurserne AIA installation sikringsanlæg 1 og AIA design af anlæg, sikringsanlæg 2.
Det påkræves at virksomheden har mindst to medarbejdere, som har gennemgået uddannelsesrækken til AIA-installatør. Derudover er det endvidere et krav at minimum en medarbejder er at betragte som ekspert i Nedap og Nedap AEOS, og at denne medarbejder er den primære ressource, som stilles til rådighed for Assens Kommune. Minimumskravet for at kunne anses som ekspert er 2 års aktiv beskæftigelse med Nedap AEOS, kurset AEOS Basis udbudt af Vitani samt dokumenteret erfaring med installation af Nedap tyv, Nedap adgangskontrol og integration af disse til tredjepartssystemer.

Førnævnte krav til medarbejder og virksomhed skal dokumenteres ved anmodning om prækvalifikation. Minimumsdokumentationen relateret til medarbejder er CV på medarbejder, kopi af straffeattest på relevante medarbejdere, referenceliste over relaterede opgaver med Nedap AIA, Nedap ADK og integration mellem Nedap og tredjepartssystemer samt dokumentation på gennemførte kurser.

Minimumsdokumentationen for virksomheden er ISO 9001 certifikat, udskift fra Forsikring og Pensions hjemmeside med liste over registrerede AIA-installatører samt dokumentation for at minimum to medarbejdere har gennemgået uddannelsesrækken til AIA-installatør.

Ordremodtager forpligter sig endvidere til, ved uddannelse, at erhverve sig den nødvendige kompetence for at kunne servicere og vedligeholde Assens Kommunes anlægsportefølje.

Ordremodtager skal foruden ovestående krav til virksomhed, kompetencer og personale tilknytte en fast kontaktperson til Assens Kommune, hvormed der forstås at kommunikationen mellem ordremodtager og udbyder varetages af en og samme person ved ordremodtager.

Assens Kommune forbeholder sig retten til at kontrollere ovenstående i hele kontraktperioden, hvorved ordremodtager på forlangende skal dokumentere de fastsatte krav til personale og virksomhed.


1.3 Økonomiske forhold:
Bydende selskab skal ved anmodning om deltagelse i prækvalifikationen fremsende dokumentation for:
Hvorvidt det bydende selskab har forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldners mulighed for deltagelse i offentlige udbud.

Hvorvidt det bydende selskab befinder sig i en af de i udbudsdirektivet artikel 45 stk. 1 og stk. 2 litra a-c og e-f, nævnte situationer. Befinder virksomheden sig i en af de situationer, er selskabet afskrevet fra at deltage i udbuddet.

Hvorvidt det bydende selskab overholder beskyttelse på arbejdspladsen og arbejdsforhold
Skabelon for tro- og loveerklæringer kan rekvireres ved henvendelse til:
Simon Sølvsten
simon.solvsten@willistowerswatson.com

Det bydende selskab gøres opmærksom på, at tro- og loveerklæringen skal omfatte den juridiske enhed, som foretager anmodningen. Ved virksomhedssammenslutninger skal der udarbejdes en tro- og loveerklæring for hver juridisk enhed i virksomhedssammenslutningen.

1.4 Forsikring
Det bydende selskab skal fremsende certifikat eller police som dokumentation for virksomhedens ansvarsforsikring for skader, for hvilke der er ansvar efter dansk rets almindelige regler. Tilbudsgiveren skal fremsende dokumentation for, at forsikringen er til stede og i kraft. Der accepteres en dækningsbegrænsning på DKK 5 million pr. år og DKK 2 millioner pr. skade.

1.5 Teknisk kapacitet:
Det bydende selskab skal i forbindelse med anmodning om deltagelse i udbuddet fremsende dokumentation for følgende vedrørende teknisk kapacitet:

Dokumentation af firmaets kvalitetssikringsprogram i forbindelse med installation af AIA- og ADK-anlæg.

Beskrivelse af tilbudsgiverens tekniske kvalifikation med generelt arbejde med AIA og ADK, samt en nærmere beskrivelse af tilbudsgiverens tekniske kvalifikationer med udstyr af typen Nedap.

Referenceliste over de betydeligste leverancer, der er sammenlignelige med den udbudte opgave, foretaget de seneste 3 år, tidspunkt samt bygherren (kontaktperson). Beskrivelse af leverancerne vedlægges referencerne. Der må maksimalt vedlægges 4 referencer, og Assens Kommune må ikke anvendes som reference. Referencerne skal alle indeholde Nedap anlæg.

Positiv udtalelses fra minimum 3 tidligere Nedap kunder inden for de sidste 2 kalenderår. Oplysningerne skal være påtegnet af kunden med tilhørende kontaktoplysninger.

I tillæg til ovenstående krav til referenceliste præciseres det, at tilbudsgiver skal fremsende minimum 3 referencer på sammenlignelige Nedap installationer, som omfatter installation af Nedap AIA og Nedap ADK i samme installation. Tilbudsgiver skal inden for de seneste to kalenderår have udført arbejde på referenceinstallationen. Alle referencer skal ledsages af en positiv udtales fra den ordregivende kunde. Oplysningerne skal være påtegnet af ordregivende kunde med tilhørende kontaktoplysninger.

Den bydende skal som minimum være registeret ved Forsikring og Pension som AIA – certificeret installatør. Dette skal dokumenteres og er gældende under hele aftalen.
Ved virksomhedssammenslutninger skal ovenstående oplysninger angives for hver juridisk enhed i virksomhedssammenslutningen.

1.6 Tildelingskriterier
Den endelige kontrakt tildeles efter det økonomisk mest fordelagtige tilbud.

1.7 Tidsplan
Fredag den 24. juni 2016 offentliggøres udbuddet med annoncering på www.udbud.dk.
Fredag den 22. juni 2016 offentliggøres supplerende egnethedskrav på www.udbud.dk.

Prækvalifikation
Tidsfrist for anmodning om prækvalifikation er torsdag den 29. august 2016, kl. 12.00.
Fredag den 9. september 2016 offentliggøres, hvilke firmaer der er blevet prækvalificeret.

Udbud
Fredag den 9. september 2016 fremsendes udbudsmateriale til de prækvalificerede.
Spørgsmål til udbudsmaterialet skal fremsendes skriftligt senest mandag den 23. september 2016, kl. 12.00.
Svar på spørgsmål udsendes fredag den 7. oktober 2016.
Frist for aflevering af tilbud er fredag den 28. oktober 2016, kl. 12.00


1.8 Yderligere oplysninger
På nuværende tidspunkt foreligger der ikke yderligere oplysninger i form af kravspecifikation, udbudsbetingelser eller lignende som tilbudsgiver kan rekvirer. Det samlede udbudsmateriale vil alene blive fremsendt til de bydende selskaber, som udvælges til tilbudsafgivelse.

1.9 Udvælgelse af bydende selskaber
Der vil i forbindelse med prækvalifikationen blive udvalgt maksimalt 8 tilbudsgivere.

1.10 Formkrav
Tilbudsgiver anmodes om, at fremsende ansøgningen om prækvalifikation i to eksemplarer, hvoraf det ene er i papirformat og det andet er en elektronisk version på USB-stik eller tilsvarende. Tilbudsgiver anmodes endvidere om, at mappestrukturen på det elektroniske medie har samme mappestruktur som papireksemplaret. Ansøgning om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Såfremt der måtte forekomme uoverensstemmelser mellem det fremsendte papireksemplar og de elektroniske dokumenter har papirversionen forrang.

Ansøgning om prækvalifikation bedes sendt til:
Willis I/S
Brendstrupgårdsvej 13
8200 Aarhus N.
Att.: Simon Sølvsten

Kuverten bedes mærket ”WSM udbud – Må ikke åbnes”

Tilbudsgiver, som tidligere har anmodet om prækvalifikation, er ikke forpligtiget til at fremsende ny kopi af tidligere fremsendte dokumenter, men skal alene supplere Deres materiale med dokumentation på opfyldelse af de opdaterede egnethedskrav.
Adresse Rådhus Allé 5
5610
Assens
CPV kode 35120000-1 - Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger
Udbudsform Begrænset licitation med prækvalifikation
Antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud 8
SMV venligt Nej
Kontaktperson Simon Sølvsten
Kontakt E-mail: simon.solvsten@willistowerswatson.com
Telefon: +45 88130407
Modtagers firmanavn Willis Towers Watson
Adresse for modtagelse af tilbud Brendstrupgårdsvej 13, 8200 Aarhus N