Midlertidigt mediebureau for VisitDenmarks kontor i Oslo
VisitDenmark er Danmarks nationale turismeorganisation og er i den forbindelse ansvarlig for den strategiske kommunikation og markedsføring af Danmark som turistdestination. Til at løse denne opgave har VisitDenmark, udover hovedkontoret i København, en række markedskontorer, der er med til at sikre en optimal og markedsdifferentieret kommunikation.
Grundet ekstra midler i 2017 samt en intern omstrukturering søger VisitDenmark nu et midlertidigt mediebureau til at assistere med medieindkøb. Da vi er i gang med at opruste vores digitale kompetencer, vil en stor del af vores onlinemedieindkøb blive købt in-house. Samlet budget for de aktiviteter vi skal have hjælp med at indkøbe forventes at ligge på et sted mellem DKK 500.000,- til 1.400.000,-.
Følgende kriterier vægtes højt ved udvælgelsen af bureauet:
- Kontor i Oslo.
- Analytisk tilgang til valg af mediekanaler. Med andre ord skal man være vant til at have stærke argumenter for sine til-/fravalg af mediekanaler.
- Dybdegående kendskab til det demografiske landskab i Syd- og Østnorge.
- Erfaring med turismebranchen.
- Lave takster for provision af medieindkøb og lave timepriser.
Følgende opgaver skal løftes i 2017:
- Rådgivning under medieplanlægningen
- Medieindkøb
- Evaluering