Få besked, når der er ændringer til dette udbud Gem dette udbud under "Mine udbud"

Udbud foretaget af Moderniseringsstyrelsen i forbindelse med 13. fase af Statens Indkøbsprogram

Den danske stat v/Moderniseringsstyrelsen forventer i løbet af 2018 at sende rammeaftaler i udbud inden for følgende indkøbsområder i forbindelse med 13. fase af Statens Indkøbsprogram:
• Vedligeholdelse, services, tilkøb og udskiftning af statens Oracle programmer
• Trykkeri-, kopi- og printydelser
• Elektricitet

Rammeaftalerne udbydes med henblik på at standardisere og koordinere større fællesstatslige indkøb. De statslige myndigheder forventes i et vist omfang at blive forpligtet til at anvende rammeaftalerne, når de køber varer- og tjenesteydelser, som er omfattede af de pågældende aftaler. Det næremere omfang vil fremgå af udbudsmaterialet.

Indkøbsplanen indeholder forventningerne til de endnu ikke offentliggjorte indkøb i 2018 i Moderniseringsstyrelsen i forbindelse med 13. fase af Statens Indkøbsprogram. Planen opdateres og ændres løbende.

Det bemærkes at Statens og Kommunernes Indkøbsservice, tillige forventes at udbyde er række aftaler i forbindelse med 13 fase af Statens Indkøbsprogram

Indkøbsplan for Moderniseringsstyrelsen 2018

Titel: Udbud af rammeaftale vedrørende indkøb af vedligeholdelse, services, tilkøb og udskiftning af statens Oracle programmer
Kort beskrivelse: Udbuddet vedrører produkterne vedligeholdelse, service, tilkøb og udskiftning af statens Oracle software. Køb af software til nye systemer er ikke omfattet af udbuddet.
Udbudstype: EU-udbud
Forventet gennemførelse: Q2
Forventet kontraktopstart: 1. januar 2019
Kontaktperson: Andreas Boysen-Kleist, anbkl@modst.dk

Titel: Udbud af rammeaftale vedrørende indkøb af Trykkeri-, Kopi- og Printydelser
Kort beskrivelse: Udbuddet vedrørende trykkeri-, kopi- og printydelser forventes at indgå i Statens Indkøbsprogram og vil derfor være forpligtende for staten. Udbuddet forventes at omfatte de mest gængse og udbredte varianter af de tryk-, kopi- eller printsager, som indkøbes i staten, herunder hæfter, foldere, plakater, visitkort, bøger, mm., samt et bredere sortiment af relaterede produkter og tilkøbsydelser.
Udbudstype: EU-udbud
Forventet gennemførelse: Q2/Q3
Forventet kontraktopstart: 1. januar 2019
Kontaktperson: Sarah Knudsen, sarkn@modst.dk

Titel: Udbud af Rammeaftale vedrørende elektricitet
Kort beskrivelse: Udbuddet vedrørende statens indkøb af elektricitet forventes at indgå i Statens Indkøbsprogram og vil derfor være forpligtende for staten. For indeværende udføres en markedsafdækning, med henblik på at identificere effektiviseringspotentialet ved et sådant udbud, samt at afklare hvilken udbudsform, der bedst ville passe til et eventuelt udbud.
Udbudstype: EU-udbud
Forventet gennemførelse: Q3
Forventet kontraktopstart: 1. januar 2019
Kontaktperson: Nicolaj Skou, nicsk@modst.dk

Indledende markedsundersøgelse (teknisk dialog):

Som led i at forberede udbuddene fortaget af Moderniseringsstyrelsen i forbindelse med 13. fase af Statens Indkøbsprogram bedst muligt samt at sikre, at udbudsmaterialet er konformt med markedets generelle forventninger og muligheder, er det besluttet at gennemføre en teknisk dialog med markedet i overensstemmelse med udbudslovens § 39 for udbuddet af trykkeri-, kopi- og printydelser samt udbuddet af elektricitet.

Det forventes at gennemførelsen af dialogen om udbuddene vil foregå gennem afholdelse af ét møde med hver af de udvalgte dialogpartnere.

Møderne, der forventes at have en varighed af ca. 1 time, vil som udgangspunkt blive gennemført på dansk. Dialogmøderne vil af hensyn til ressourceforbruget blive gennemført med et begrænset antal deltagere. Deltagerantallet vil variere fra udbud til udbud, men det forventes, at Moderniseringsstyrelsen vil gennemføre mellem 3 og 8 møder pr. udbud. Såfremt et større antal virksomheder henvender sig på baggrund af annonceringen på modst.dk eller udbud.dk, vil udvælgelsen af dialogpartnere ske på grundlag af objektive og saglige kriterier, idet det tilstræbes, at gruppen af dialogpartnere sammensættes på en sådan måde, at den er repræsentativ for markedet set i forhold til:
• Leverandørens størrelse
• Geografisk spredning/placering

Moderniseringsstyrelsen vil udsende en spørgeramme i et enslydende brev til de udvalgte virksomheder. Møderne vil blive tilrettelagt på en sådan måde, at alle deltagere får de samme oplysninger.

Virksomheder, som har interesse i at deltage i dialogen vedrørende udbuddene, kan sende anmodning om deltagelse til de relevante kontaktpersoner, som er nævnt ovenfor. Anmodningen fremsendes til de relevante kontaktpersoner (jf. ovenfor) snarest muligt og senest inden 22. maj 2018.

Det ses gerne, at virksomhederne ved en anmodning om deltagelse vedlægger en kort beskrivelse af virksomheden i relation til de ovennævnte forhold, der vil kunne bruges ved udvælgelsen. Moderniseringsstyrelsen forbeholder sig retten til at anmode virksomhederne om at fremsende yderligere relevante virksomhedsoplysninger til brug for en eventuel udvælgelse af, hvilke virksomheder der vil blive indkaldt til dialogmøde.

Det står Moderniseringsstyrelsen frit for at vælge, om - og i givet fald hvorledes - konklusionerne fra møderne skal indgå i den efterfølgende beslutningsproces og udformningen af det endelige udbudsmateriale. Opmærksomheden henledes på, at Moderniseringsstyrelsen som offentlig myndighed er omfattet af offentlighedsloven og forvaltningsloven. Uanset virksomheders evt. angivelser om fortrolighed mv. vil Moderniseringsstyrelsen derfor kunne være forpligtet til at give aktindsigt i det omfang, der følger af offentlighedslovens og forvaltningslovens bestemmelser.

Det bemærkes for en god ordens skyld, at de omkostninger, som virksomheder måtte have ved at deltage i den tekniske dialog, ikke godtgøres af Moderniseringsstyrelsen.

Åbn dokument 1 (16-05-2018) Luk dokument 1 (16-05-2018)
Titel Udbud foretaget af Moderniseringsstyrelsen i forbindelse med 13. fase af Statens Indkøbsprogram
Dokumenttype Indberetning af indkøbsplaner
Opgavebeskrivelse Den danske stat v/Moderniseringsstyrelsen forventer i løbet af 2018 at sende rammeaftaler i udbud inden for følgende indkøbsområder i forbindelse med 13. fase af Statens Indkøbsprogram:
• Vedligeholdelse, services, tilkøb og udskiftning af statens Oracle programmer
• Trykkeri-, kopi- og printydelser
• Elektricitet

Rammeaftalerne udbydes med henblik på at standardisere og koordinere større fællesstatslige indkøb. De statslige myndigheder forventes i et vist omfang at blive forpligtet til at anvende rammeaftalerne, når de køber varer- og tjenesteydelser, som er omfattede af de pågældende aftaler. Det næremere omfang vil fremgå af udbudsmaterialet.

Indkøbsplanen indeholder forventningerne til de endnu ikke offentliggjorte indkøb i 2018 i Moderniseringsstyrelsen i forbindelse med 13. fase af Statens Indkøbsprogram. Planen opdateres og ændres løbende.

Det bemærkes at Statens og Kommunernes Indkøbsservice, tillige forventes at udbyde er række aftaler i forbindelse med 13 fase af Statens Indkøbsprogram

Indkøbsplan for Moderniseringsstyrelsen 2018

Titel: Udbud af rammeaftale vedrørende indkøb af vedligeholdelse, services, tilkøb og udskiftning af statens Oracle programmer
Kort beskrivelse: Udbuddet vedrører produkterne vedligeholdelse, service, tilkøb og udskiftning af statens Oracle software. Køb af software til nye systemer er ikke omfattet af udbuddet.
Udbudstype: EU-udbud
Forventet gennemførelse: Q2
Forventet kontraktopstart: 1. januar 2019
Kontaktperson: Andreas Boysen-Kleist, anbkl@modst.dk

Titel: Udbud af rammeaftale vedrørende indkøb af Trykkeri-, Kopi- og Printydelser
Kort beskrivelse: Udbuddet vedrørende trykkeri-, kopi- og printydelser forventes at indgå i Statens Indkøbsprogram og vil derfor være forpligtende for staten. Udbuddet forventes at omfatte de mest gængse og udbredte varianter af de tryk-, kopi- eller printsager, som indkøbes i staten, herunder hæfter, foldere, plakater, visitkort, bøger, mm., samt et bredere sortiment af relaterede produkter og tilkøbsydelser.
Udbudstype: EU-udbud
Forventet gennemførelse: Q2/Q3
Forventet kontraktopstart: 1. januar 2019
Kontaktperson: Sarah Knudsen, sarkn@modst.dk

Titel: Udbud af Rammeaftale vedrørende elektricitet
Kort beskrivelse: Udbuddet vedrørende statens indkøb af elektricitet forventes at indgå i Statens Indkøbsprogram og vil derfor være forpligtende for staten. For indeværende udføres en markedsafdækning, med henblik på at identificere effektiviseringspotentialet ved et sådant udbud, samt at afklare hvilken udbudsform, der bedst ville passe til et eventuelt udbud.
Udbudstype: EU-udbud
Forventet gennemførelse: Q3
Forventet kontraktopstart: 1. januar 2019
Kontaktperson: Nicolaj Skou, nicsk@modst.dk

Indledende markedsundersøgelse (teknisk dialog):

Som led i at forberede udbuddene fortaget af Moderniseringsstyrelsen i forbindelse med 13. fase af Statens Indkøbsprogram bedst muligt samt at sikre, at udbudsmaterialet er konformt med markedets generelle forventninger og muligheder, er det besluttet at gennemføre en teknisk dialog med markedet i overensstemmelse med udbudslovens § 39 for udbuddet af trykkeri-, kopi- og printydelser samt udbuddet af elektricitet.

Det forventes at gennemførelsen af dialogen om udbuddene vil foregå gennem afholdelse af ét møde med hver af de udvalgte dialogpartnere.

Møderne, der forventes at have en varighed af ca. 1 time, vil som udgangspunkt blive gennemført på dansk. Dialogmøderne vil af hensyn til ressourceforbruget blive gennemført med et begrænset antal deltagere. Deltagerantallet vil variere fra udbud til udbud, men det forventes, at Moderniseringsstyrelsen vil gennemføre mellem 3 og 8 møder pr. udbud. Såfremt et større antal virksomheder henvender sig på baggrund af annonceringen på modst.dk eller udbud.dk, vil udvælgelsen af dialogpartnere ske på grundlag af objektive og saglige kriterier, idet det tilstræbes, at gruppen af dialogpartnere sammensættes på en sådan måde, at den er repræsentativ for markedet set i forhold til:
• Leverandørens størrelse
• Geografisk spredning/placering

Moderniseringsstyrelsen vil udsende en spørgeramme i et enslydende brev til de udvalgte virksomheder. Møderne vil blive tilrettelagt på en sådan måde, at alle deltagere får de samme oplysninger.

Virksomheder, som har interesse i at deltage i dialogen vedrørende udbuddene, kan sende anmodning om deltagelse til de relevante kontaktpersoner, som er nævnt ovenfor. Anmodningen fremsendes til de relevante kontaktpersoner (jf. ovenfor) snarest muligt og senest inden 22. maj 2018.

Det ses gerne, at virksomhederne ved en anmodning om deltagelse vedlægger en kort beskrivelse af virksomheden i relation til de ovennævnte forhold, der vil kunne bruges ved udvælgelsen. Moderniseringsstyrelsen forbeholder sig retten til at anmode virksomhederne om at fremsende yderligere relevante virksomhedsoplysninger til brug for en eventuel udvælgelse af, hvilke virksomheder der vil blive indkaldt til dialogmøde.

Det står Moderniseringsstyrelsen frit for at vælge, om - og i givet fald hvorledes - konklusionerne fra møderne skal indgå i den efterfølgende beslutningsproces og udformningen af det endelige udbudsmateriale. Opmærksomheden henledes på, at Moderniseringsstyrelsen som offentlig myndighed er omfattet af offentlighedsloven og forvaltningsloven. Uanset virksomheders evt. angivelser om fortrolighed mv. vil Moderniseringsstyrelsen derfor kunne være forpligtet til at give aktindsigt i det omfang, der følger af offentlighedslovens og forvaltningslovens bestemmelser.

Det bemærkes for en god ordens skyld, at de omkostninger, som virksomheder måtte have ved at deltage i den tekniske dialog, ikke godtgøres af Moderniseringsstyrelsen.
Annonceret 16-05-2018 kl. 08.40
Deadline
Udbudstype Indkøbsplaner
Opgavetype
Tildelingskriterier
Ordregiver Moderniseringsstyrelsen
Adresse Landgreven 4
1301
København K
WWW: www.modst.dk
CPV kode
Kontakt E-mail: modst@modst.dk
Telefon: +45 33928000